<"meta name="samandehi-secure-footprint" content="samandehi-secure-footprint:72663976616e696d493253306a5a74584f31614536794d30695674444f71397032533150433277314f34633d>

دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی

معرفی یک لپ تاپ قدرتمند از Asus

دوشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۱، ۰۸:۵۳ ب.ظ

ایسوس از جمله برندهایی است که مسیر رشد را به خوبی در حال طی کردن است. اما این برند همچنان در کشور ما زیر سایه نام های تجاری دیگر نظیر Dell، سونی، HP و دیگران قرار گرفته است. در این نوشتار به معرفی لپ تاپ Asus K53UF که از خانواده K لپ تاپ های اسوس می باشد می پردازیم. سری K محصولات ASUS همانند سری A بازار عام را هدف قرار داده اند و به این دلیل تنوع زیادی در مشخصات سخت افزاری ارایه می کنند. این سری در سایزهای ۱۴.۱، ۱۵.۶ و۱۷.۱ اینچ ساخته می شوند و تمامی سلیقه ها را شامل می شوند. این سری علاوه بر قیمت مناسب از کیفیت ساخت خوبی بهره می برد.


ظاهر

رایانه همراه Asus K53UF به سبب ساختار آلومینیومی خود جدا از شکیل و خوش ساخت شدن باعث حفظ کیفیت و مقاوم بودن برای کاربرد های سخت و طولانی مدت خواهد شد. تمام سطح پشتی درب دستگاه و قسمت داخلی آن توسط آلومنیوم ساخته شده است. استفاده از آلومنیوم سبب برتری این محصول در مقابل دیگر رقبا گشته است.  سطح پشتی درب K53UF با وجود آلومنیومی بودن دارای طرح زیبا و جذابی است که در وسط مایل به بالا با نام ASUS تزئین شده است. در مجموع Asus K53UF را می توان یک لپ تاپ زیبا قدرتمند و مقاوم نامید.

پردازنده

پردازنده استفاده شده در محصول مورد نظر ما یک Core i7 است. پردازنده Intel® Core™ i7-2670QM استفاده شده در K53UF دارای چهار هسته بوده که توسط ویرایش دوم فناوری Intel® Hyper-Threading توانایی پردازش ۸ دستور هم زمان به شکل هر هسته دو دستور در اختیار K53UF قرار دهد. فرکانس کاری پردازنده ۲.۲ گیگاهرتز است که به کمک نسخه دوم فناوری Intel® Turbo Boost قابلیت اورکلاک خودکار تا ۳.۱ گیگاهرتز را دارد. فناوری ساخت ۳۲ نانومتری این سندی بریج سبب مصرف حداکثر توان ۴۵ وات در زمان فعالیت کامل در حداکثر قدرت خود را بخشیده است. ۶ مگابایت کش سطح سوم نیز به صورت اشتراکی در اختیار ۴ هسته پردازنده قرار گرفته است.

گرافیک

همانند تمامی سندی بریج ها پردازنده Core™ i7-2670QM دارای یک گرافیک مجتمع در داخل APU است که سبب می شود توسط فناوری سویچ گرافیک انودیا یا همان Optimus در هنگام نیاز به کارت گرافیک جداگانه Nvidia GeForce GT 610M سوییچ شود. شاید ASUS می توانست یک کارت قوی تر انتخاب کند. به عنوان مثال GT630 انتخاب معقول تری بود برای چنین لپ تاپ قدرتمندی. با این حال GeForce 610M قرار گرفته شده بر روی K53UF دارای ۴۸ پردازنده CUDA هست. فرکانس حسته آن ۶۷۲ مگاهرتز و فرکانس حافظه ۹۰۰ مگاهرتز می باشد. پهنای باند حافظه DDR3 آن نیز از نوع ۶۴ بیتی است که چنگی به دل نمی زند. این چیپست از DirectX 11 و  Shader 5.0 پشتیبانی می کند. چیپست گرافیکی Nvidia GeForce GT 610M که از معماری Fermi استفاده می کند به وسیله فناوری ۴۰ نانومتری ساخته شده است. برای این که خیالتان را از لحاظ قدرت بازی این چیپست راحت کنم باید بگویم که بازی های Crysis 2 یاMafia 2 را می توانید با حداقل جزئیات و پایین ترین رزولوشن نمایشگر بازی کنید. اما Fifa 12، Sims 3 و PES 2012 را می توانید با حداکثر جزئیات در نمایشگر رایانه همراه خود بازی نمایید.

دیگر سخت افزار ها

از دیگر مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ می توان به هارد دیسک ۵۲۰۰ دور ۷۵۰ گیگابایتی به علاوه ۸ گیگابایت رم DDR3 اشاره کرد که خیال شما را هر هر جهت راحت خواهد کرد.

قسمت استراحت مچ و پشت درب، طراحی الگو داری نیز دارد تا با سطحی کاملا صیقلی مواجه نباشیم. Asus K از یک فن آوری به نام Ice Cool یا سرد یخی!  بدین ترتیب که هیچ گاه، و حتی در زمان استفاده زیاد و استرس شدید بر روی لپ تاپ نیز دمای قسمت استراحت مچ و صفحه کلید بالا نمی‌رود و همواره کاملا خنک است. در حقیقت Asus از مادربرد دو تکه استفاده می‌کند و به کمک لوله‌ها و پنجره‌های تهویه گرمای تولید شده را خیلی سریع دفع می‌نماید. دمای صفحه کلید و قسمت استراحت مچ همواره پایین تر از قسمت‌های دیگر بدنه است. از دیگر فناوری های به کار رفته در این قسمت Palm Proof است که تاچ پد توانایی تشخیص بین ضربات انگشت برای کلیک و ضربات انتهای کف دست را دارد تا به ضربات انتهای کف دست ترتیب اثر ندهد. پس دیگر لازم نیست تاچ پد را خاموش کنید. صفحه کلید از گر چه از نوع Chiclet نیست اما فاصله ها نسبتا مناسب بوده و با میزان فشار متناسبی بر روی خود پاسخ گویی خواهند داشت.

نمایشگر آن نیز از نوع LED بوده و دارای رزولوشن ۱۳۶۶X768بهره می برد. کیفیت نمایشگر نسبت به هم رده های خود بسیار خوب است. نمایشگر K53 UF مورد اشاره ما ۱۵.۶ اینچی می باشد.

این نوت بوک‌ها مجهز به اسپیکرهای قدرتمند Altec Lansing بوده که یکی از معتبرترین نام های تجاری در زمینه ساخت اسپیکر است. یک باتری ۶ سلوله هم وظیفه زنده نگاه داشتن لپ تاپ در زمانی که از برق خارج شده است را نیز بر عهده دارد. به سبب عدم وجود سیستم عامل ویندوز از پیش نصب شده ۱۰۰ هزار تومانی قیمت دستگاه کمتر شده است که برای ما کاربران ایرانی عدم وجود سیستم عامل ویندوز بر روی رایانه منطقی تر است.

مدل: K53 UF

برند:  Asus

پردازنده:‌ Intel® Core™ i7-2670QM

فرکانس پردازنده:‌‌ ۲.۲ GHZ

تعداد هستهها: ۴ هسته‌ای

تکنولوژی Hyper Threading: دارد

حافظه اصلی: ۸GB

هارددیسک:۷۵۰ GB

پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce GT 610M

حافظه گرافیکی مجزا: ۲ گیگابایت

نمایشگر: ۶/۱۵ اینچ

وضوح: ۷۶۸×۱۳۶۶

پورتها: -  Card Reader – Webcam – LAN – HDMI – VGA Port

امکانات: شبکه بی‌سیم ۸۰۲.۱۱n، بلوتوث، وب‌کم، دی‌وی‌دی‌رایتر

باتری: ۶ سلولی

وزن:۶/۲ کیلوگرم

سیستمعامل: داس


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۱۱
میلاد منفردیان راد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی